Volledig verbonden op Schiphol

CAPI Electronics - Interactieve winkeldisplay

Vraag

Hoe brengt CAPI Electronics haar innovatieve productlijn (draagbare elektronica die je kunt verbinden met je smartphone) onder de aandacht van het publiek in een drukke omgeving?

Proces

In conceptontwikkeling gingen we uit van de belevingswereld van de consument met een voorliefde voor luxe gadgets. Samen met CAPI Electronics besloten we deze doelgroep te benaderen vanuit het thema lifestyle met een inspirerende interactieve display.

Effect

De content van de display wordt online gemonitord en aangepast aan de hand van de interactie met bezoekers, zodat er nog beter aan hun interesse en wensen voldaan kan worden. Hierdoor steeg de verkoop sterk direct na introductie van de display.

CAPI Electronics verkoopt luxe elektronica gadgets op vliegvelden en wilde het publiek op innovatieve wijze kennis laten maken met hun state of the art productlijn. Beewan ontwikkelde hiervoor een aantrekkelijke interactieve display waarmee direct wordt ingespeeld op lifestyle experience.

Draagbare elektronica die je kunt verbinden met je smartphone is nog een betrekkelijk nieuwe en onbekende categorie, met producten als FitBit, Polar Loop of GoPro. CAPI Electronics zocht in eerste instantie naar een display die voldoende uitleg kon geven om interesse te wekken. Daarnaast zou de nieuwe display kunnen bijdragen aan de beleving in de winkel, waarbij inspiratie en lifestyle centraal staan.

Bij de conceptontwikkeling zijn we –zoals altijd- primair uitgegaan van de consument. Waarom zou je überhaupt een FitBit willen hebben? Als je gezond wil leven en bewegen, techniek wil gebruiken om alles eenvoudig bij te houden, dan is zo’n product echt iets voor jou. Bij de ontwikkeling van de display was het dus belangrijk om te beginnen met dat beeld voor ogen. Inspiratie en lifestyle zijn een toegankelijk begin en dragen bovendien bij aan de totaalbeleving in de winkel.

Vanuit co-creatie met de opdrachtgever zijn we een bijzondere display gaan ontwikkelen die niet langer vanuit uitleg maar vanuit lifestyle en inspiratie is bedacht. De centrale schermen laten lifestyle beelden zien, zoals sportende mensen die hun prestaties bijhouden. Rondom staan producten met tablets ernaast die uitleggen hoe het werkt en wat het kost, meestal aan de hand van korte animaties en films. De dialoog is op maat vanuit de consument bedacht en dus niet vanuit het product.

Bij introductie van de display schoten de verkoopcijfers voor deze producten vrijwel direct omhoog. Bovendien geeft de totale display invulling aan de bijzondere belofte van CAPI Electronics, die de frequente reiziger voortdurend inspireert met een zorgvuldig gekozen selectie van topmerken. Een bijzonder detail is bovendien, dat de content op de displays online wordt gevoed en de interactie op de tablets live wordt ge-update en gemonitord met behulp van speciaal ontwikkelde software en hardware.