Open deur voor duurzame gebouwen

ASSA ABLOY Entrance Systems - Building Holland

Vraag

Building Holland is vooral inhoudelijk georiënteerd op het thema duurzaamheid. ASSA ABLOY Entrance Systems zocht de dialoog vanuit duurzaamheid, zonder meteen ‘af te dalen’ naar productniveau.

Proces

Er is uitvoerig gesproken over de propositie van ASSA ABLOY Entrance Systems op het niveau van duurzaamheid. Op basis daarvan is een campagne op maat voor Building Holland bedacht.

Effect

De dialoog op Building Holland is met deze actie succesvol geweest, met positieve erkenning voor ASSA ABLOY Entrance Systems als prominent merk op het gebied van toegangssystemen dat streeft naar een duurzamere wereld.

ASSA ABLOY Entrance Systems levert alle denkbare deursystemen met bijzondere aandacht voor veiligheid, comfort, efficiency, esthetiek en… duurzaamheid. Op de beurs Building Holland was deze laatste het belangrijkste thema en hierop werd ingespeeld met een speciaal ontwikkelde campagne.

We zochten naar een visuele trigger, die de beleidsmakers direct zou kunnen aanspreken. De keuze viel op openstaande koelkasten als visueel thema, refererend aan goed geïsoleerde gebouwen met deursystemen die vaak veel te lang open blijven staan. Een zwaar onderschat fenomeen, waarmee veel energie –en dus ook geld- simpelweg in de buitenlucht verdwijnt.
De campagne is uitgewerkt naar uitingen en interactie op de beursstand, online communicatie op de websites en uitnodigingen van de beurs en het bedrijf. Opvallend detail hierin was een openstaande koelkast op de hoeken van de stand (die hoort dicht te zijn denk je dan, anders verspil je energie) met een paar handenvol kleingeld er vóór op de grond (je laat normaliter geen geld liggen) om de aandacht te trekken van langslopend publiek.