Beursstand in transitie

A.Hak - Standbouw

Vraag

Hoe verbeteren we de communicatie en interactie met de bezoekers van de beurzen waar A.Hak aan deelneemt?

Proces

In feite hebben we helemaal opnieuw gekeken naar bewegingen in de huidige markt en de rol die A.Hak hier kan innemen. Onze nieuwe inzichten hebben geleid tot een nieuwe koers voor communicatie en interactie op beurzen.

Effect

De bestaande stand heeft een complete make-over gehad. Veel frisser en moderner, met de nadruk op A.Hak als regisseur in een complexere wereld van infrastructurele uitdagingen.

A.Hak heeft onder andere naam en faam verworven met het leggen van eindeloze pijpleidingen door het Nederlandse landschap voor bedrijven zoals Gasunie. Vanuit overnames is het product- en diensten portfolio fors uitgebreid en is het bedrijf uitgegroeid tot een veelzijdige alleskunner op het gebied van infra-structurele projecten. De afgelopen jaren is er ook veel veranderd in de markt. Projecten worden complexer en ook kleinschaliger, denk daarbij aan stadsverwarmings-projecten in steden en de aanleg van bio-energiecentrales. Die ontwikkelingen vertalen zich in een veelvoud aan contactpersonen en stakeholders, zowel aan klantzijde als bij A.Hak. De vanzelfsprekendheid waarmee partijen elkaar altijd wisten te vinden heeft plaatsgemaakt voor een wereld vol dynamiek en nieuwe rolverdeling. 

Beurzen zijn een afspiegeling van de markt en er is dus sprake van dezelfde dynamiek op de beursvloer. Om die reden hebben we een sessie gemodereerd bij A.Hak om een totale reset te bereiken in het denken over beursdeelname. Hieruit is een formule ontwikkeld voor beursstands, communicatie en interactie. Veel flexibeler, kosten-effectiever en helderder qua boodschappen en beloftes. Voor elke beurs wordt communicatie op maat bedacht, van boodschappen op wanden tot en met de content  en animaties voor interactieve schermen. De kosten voor installatie en logistiek zijn verlaagd, zodat het beursprogramma waar nodig nog kan worden uitgebreid.